-1- چگونه مي توانيم راه و هدف شهدا را ادامه دهيم؟(658)
-حضرت آیت الله سبحانی: حضرت زهراسلام الله علیها مذهب تشیَع را تثبیت کرد(614)
-حضرت آیت الله سبحانی: حضرت زهراسلام الله علیها مذهب تشیَع را تثبیت کرد(586)
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اذن حاکم شرع در مورد دفاع (578)
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره وجوب دفاع در برابر دشمن (564)
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره لزوم دفاع در برابر توطئه استیلاء دشمن بر ممالک اسلامی(563)
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره سئوال مردانی هستند که هنگام عزاداری برای امام حسین علیه السلام از ناف به بالا لخت می شوند در حالی که در بالای مجلس زنان نیز حضور دارند؟(553)
-از آيات قرآن استفاده مي شود كه پيامبران شاهدان و گواهان بر امت خويشند در حالي كه آيه 109 سـوره مـائده مي گويد : هنگامي كه از پيامبران درباره رسالت وماموريتشان سئوال مي شود كه مـردم در بـرابـر دعوت شما چه پاسخي گفتند ؟ آنها ازخود نفي علم كرده و همه چيز را به خدا وامي گذارند ؟(513)
-چرا در اطلاعيه هاي شهادت، تبريك و تسليّت مي گوئيم. آيا اين دو با هم قابل جمع هستند؟
(511)
-چرا شهادت دو زن برابر شهادت يك مرد است ؟(489)
-چرا در اطلاعيه هاي شهادت، تبريك و تسليّت مي گوئيم. آيا اين دو با هم قابل جمع هستند؟
(0)
-امام يا شهيد كه هميشه زنده اند با خدا كه هميشه زنده است چه فرقي دارند؟
(0)
-خيالات و تصوّرات باطل را كه يادآوريشان موجب ناراحتي گناه است چه بايد كرد؟
(0)
-1- چگونه مي توانيم راه و هدف شهدا را ادامه دهيم؟(0)
-1 ـ همانگونه كه اطلاع داريد بسياري ازهموطنان در حادثه انفجار قطار در نيشابور بسياري ازعزيزان خود را از دست دادند از جمله اينجانب كه برادم سروان نيروي انتظامي راه آهن بود كه از مشهد جهت تخليه روستا به محل عزيمت ودر محل دچار حادثه شده وبه درگاه ايزد منان عروج مينمايد . نكته اين كه مگر اين عزيزكه براي نجات جان مردم ودر ساعت خدمت از محل خدمت خارج شده شهيد نيست واگر شهيد نيست پس بايد به شهادت آقا امام حسين (ع) نيزشك كرد ؟(0)
-از آيات قرآن استفاده مي شود كه پيامبران شاهدان و گواهان بر امت خويشند در حالي كه آيه 109 سـوره مـائده مي گويد : هنگامي كه از پيامبران درباره رسالت وماموريتشان سئوال مي شود كه مـردم در بـرابـر دعوت شما چه پاسخي گفتند ؟ آنها ازخود نفي علم كرده و همه چيز را به خدا وامي گذارند ؟(0)
-طـبـق آيـه 117 سوره مائده مسيح (ع ) گواهي و شهادت خود را در روز قيامت منحصر به زماني مـي كـنـد كـه در ميان امت خويش مي زيسته و اما نسبت به بعد از آن اين گواهي رااز خود سلب مي نمايد در حالي كه در آيه 159 سوره نساء مي خوانيم : مسيح در روزقيامت نسبت به همه آنان , اعم از كساني كه در عصر او بودند يا نبودند گواهي مي دهد ؟(0)
-چرا شهادت دو زن برابر شهادت يك مرد است ؟(0)
-رسول گرامي اسلام(ص) چه كساني را هنگام مرگ، شهيد معرفي ميكند؟

(0)
-در حالي كه وجود امام معصوم بهتر از فقدان اوست، چرا مي گوييم شهادت امام حسين((عليه السلام)) باعث حفظ اسلام شد؟
(0)
-چرا در اطلاعيه هاي شهادت، تبريك و تسليّت مي گوئيم. آيا اين دو با هم قابل جمع هستند؟
(0)
-امام يا شهيد كه هميشه زنده اند با خدا كه هميشه زنده است چه فرقي دارند؟
(0)
-خيالات و تصوّرات باطل را كه يادآوريشان موجب ناراحتي گناه است چه بايد كرد؟
(0)
-1- چگونه مي توانيم راه و هدف شهدا را ادامه دهيم؟(0)
-1 ـ همانگونه كه اطلاع داريد بسياري ازهموطنان در حادثه انفجار قطار در نيشابور بسياري ازعزيزان خود را از دست دادند از جمله اينجانب كه برادم سروان نيروي انتظامي راه آهن بود كه از مشهد جهت تخليه روستا به محل عزيمت ودر محل دچار حادثه شده وبه درگاه ايزد منان عروج مينمايد . نكته اين كه مگر اين عزيزكه براي نجات جان مردم ودر ساعت خدمت از محل خدمت خارج شده شهيد نيست واگر شهيد نيست پس بايد به شهادت آقا امام حسين (ع) نيزشك كرد ؟(0)
-از آيات قرآن استفاده مي شود كه پيامبران شاهدان و گواهان بر امت خويشند در حالي كه آيه 109 سـوره مـائده مي گويد : هنگامي كه از پيامبران درباره رسالت وماموريتشان سئوال مي شود كه مـردم در بـرابـر دعوت شما چه پاسخي گفتند ؟ آنها ازخود نفي علم كرده و همه چيز را به خدا وامي گذارند ؟(0)
-طـبـق آيـه 117 سوره مائده مسيح (ع ) گواهي و شهادت خود را در روز قيامت منحصر به زماني مـي كـنـد كـه در ميان امت خويش مي زيسته و اما نسبت به بعد از آن اين گواهي رااز خود سلب مي نمايد در حالي كه در آيه 159 سوره نساء مي خوانيم : مسيح در روزقيامت نسبت به همه آنان , اعم از كساني كه در عصر او بودند يا نبودند گواهي مي دهد ؟(0)
-چرا شهادت دو زن برابر شهادت يك مرد است ؟(0)
-رسول گرامي اسلام(ص) چه كساني را هنگام مرگ، شهيد معرفي ميكند؟

(0)
-در حالي كه وجود امام معصوم بهتر از فقدان اوست، چرا مي گوييم شهادت امام حسين((عليه السلام)) باعث حفظ اسلام شد؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:39820 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:20

آيه 154 از سوره بقره و آيه 169 از سوره آل عمران تقريبا معنايي واحد دارند . در هـر دو آيـه آمده است كه كساني را كه در راه خدا كشته شده مرده نپنداريد بلكه زنده اند و در نزد پروردگارشان روزي مي خورند . اما شان نزول اين آيات در موردشهداء جنگ بدر است پس اين حكم هم مخصوص آنهاست .
كساني كه معتقدند انسان پس از مرگ نابود مي شود چگونه در مورد شهداي بدر مي تواندبه حيات قائل شوند . يا بايد بگويند كه اين كار معجزه است و خداوند به شهداي بدر چنين كرامتي داده است در حاليكه به هيچ يك از انبياي خود چنين كرامتي نبخشيده است . زيـرا بـه آنـهـا اين مزيت را داده است كه بعد از انعدام باز وجودآنها باقي باشد بنابراين بايد گفت اساسا چنين كاري معجزه نيست بلكه ايجاد امري است كه ضرورتا محال است و اعجاز در محال راه ندارد و اگر عقلا ايجاد محال ضروري ممكن باشد ديگر هيچ حكم ثابت و ضروري براي عقل باقي نمي ماند . يـا بايد بگويندكه حواس ظاهر در مورد شهداي بدر دچار خطا شده است و شهداي بدر زنده اند اما حـواس مـا آنها را درك نمي كند و مشاهده و درك حسي قتل آنها و جدا شدن اعضاي بدنهاي آنها , مشاهده و دركي خطا بوده است . حال سئوال اين است كه آيا بدون هيچ مزيت و رجحاني چنين خطايي در مورد آنها روي داده است يا نه ؟ اگر جهتي در كار نباشدپس همواره حس مي تواند دچار خطا شود و نبايد به آن اعتماد كرد و اگـر اراده الـهـي سـبب شده كه حس در مورد شهداي بدر دچار خطا شود باز اين سئوال تكرار مي شود كه چرا اراده الهي به اين شهدا تعلق گرفت . پس اشكال بر جاي خود باقي ماند ومستلزم سفسطه مي شود .

تفسير الميزان ج 1 ص 348
طباطبائي - سيد محمد حسين

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.